Sekalaisia ajatuksia....

Klo: 00.10. Kuulostaako jollekkin tutulta kun stressaa asioista ? Minulla tulee aivan älytön kiire hoitaa kaikki asiat. Pakkailin tänään jo hieman tavaroita ja kävin äitini kanssa yhden "varastohuoneen" läpi. Löysin sieltä lähes kymmenet kengät, talvitakin, makuupussin ja muuta mukavaa. Päivällä en kerkeä pakata ollenkaan kun yksi kummeistani tulee käymään kylässä, hän tulee katsomaan minua vielä viimeisen kerran ennen muuttoani. Sitten kun hän lähtee, niin sen jälkeen juhlistamme serkkuni 2-vuotis syntymäpäivää ja samalla äitini pitää pienimuotoiset läksiäiset kun lähden jo maanantai-iltapäivänä pois täältä. Se on siis selvä juttu että joudun heräämään maanantaina aikasin ja silloin täytyy pakata kaikki tavarani.
Hetki sitten kirjauduin verkkopankki-tunnuksillani katsomaan tilin saldoa ja totesin ääneen "voi hel***ti". Rahatilanne on sitä luokkaa, että tosiaankin oon rahaton ekan kuukauden jälkeen, ehkä jopa aikaisemmin (ellei isovanhempani tai isäni auta). Stressaa nuo raha-asiat ja kaikkea muutakin tässä on vielä hoidettavana. Ehkä tää stressi helpottaa sitten kun pääsen maaseudulle tuttuun, rauhalliseen ja mukavaan paikkaan, eli isälleni! Äitini on sanonut minulle näin: "kun kotoa lähdet ja itsenäistyt, niin muista se ettei takaisin ole tulemista, eikä apua juurikaan tipu". Ymmärrän tuon paremmin kuin hyvin. Takaisin en edes haluaisi tulla, oli sitten tilanne mikä tahansa niin ei, en suostuisi edes tulemaan takaisin äitini asunnolle. Jollain tavalla ahdistava ilmapiiri, josta poispäästessäni olen vain helpottunut. Ehkä pikkusiskoa ja -veljeä tulee ikävä, todennäköisesti tuleekin ikävä. Olen kuitenkin nähnyt heidän kasvavan ihan pienestä asti, auttanut jo silloin kun he olivat aivan pieniä ja yhdeksän vuotta on kuitenkin melkosen pitkä aika. Välillä kuitenkin olen hermostunut ja käyttäytynyt todella törkeästi heitä kohtaan. Ehkä itse olisin voinut olla parempi isosisko? Vaikken aina ole ollut kovinkaan ystävällinen heitä kohtaan, niin silti olen onnellinen että minulla on sisaruksia. Monet tietävät sen että olen todella lapsirakas ihminen ja että vielä jonain päivänä haluan omia lapsia. En välttämättä ihan lähiaikoina, mutta joskus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voiko toiselle antaa kierrätyslahjan vai ei?

Minkälaisia ajatuksia herättää jos puhutaan, että on saanut kierrätetyn lahjan tai antanut jotain itselle tarpeetonta jollekin toiselle lahj...