Perheloma Tukholmassa

Kotona taas, mutta nyt olis hieman tarkoitus kertoa meidän reissusta.

Lähdettiin siis koko perhe sunnuntaina laivalla kohti Tukholmaa. Josefiinalla tais olla kaikkein eniten matkakuumetta ilmassa, sillä tyttö heräsi monta tuntia aiemmin kuin yleensä. Klo 3:15 sai T pompata sängystä ylös ja syöttämään "aamupalaa" tytölle.

Aamupäivä oleskeltiin kotona ja heti päikkäreiden jälkeen suunnattiinkin kohti satamaa. Melkeinpä ensimmäisenä laivaan päästyämme mentiin leikkihuoneeseen kurkkimaan mitä kaikkea sieltä löytyy. Pakko vähän kehua, että tilaa oli enemmän kun tarpeeksi.

Löytyi nukkeja, isojen ja pienien pallomeret erikseen, legoja, junarataa ja vaikka mitä muuta! Tytöt varmaan olis viihtynyt siellä vaikka koko reissun ajan.

Löysin laivasta itselleni synttärilahjan: Guessin lompakon, joka on aivan ihana! Tytöille tarttui mukaan teletapit, jotka Vanessa omi itselleen. Hän käveli ylpeänä Hipsu ja Pai kainalossaan ympäri laivaa.

Tukholmassa ei tehty mitään kovin erikoista. Tavattiin Vanessan kummeja, jotka asuvat Ruotsissa ja käytiin heidän kanssa lounaalla. Lisäksi kierreltiin ja kaarreltiin vähän jokaiseen suuntaan. Kävimme ruokakaupassa ostamassa muutamat jutut paluumatkalle ja toisaalta ostin Josefiinalle yhden Rodinin pipon.

Oltiin tosiaan matkalla lasten ehdoilla. Toisena iltana tytöt kävi nukkumaan jo ennen kahdeksaa ja eipä meille aikuisille ollut laivassa mitään tekemistä siihen aikaan. Itse olisin saanut käydä illalla laulamassa karaokea, mutta en jaksanut valvoa. Ekana iltana kävin yksin juomassa pari drinksua omassa rauhassa ja sitten menin itsekkin nukkumaan.

Yöt laivassa oli vähintäänkin mielenkiintoisia. Ensimmäisenä yönä yöherätyksiä oli vähintäänkin 30. Vanessa heräili jatkuvasti itkemään ja hiljeni vain, kun T sanoi "nyt hiljaa" tai "Vanessa nukkumaan". Ekana yönä Josefiina myös tipahti omasta sängystä kerran lattialle, mutta muuten nukkui jopa paremmin kuin kotona!

Oltiin otettu kotoa mukaan myös vähän matkaevästä. Tytöillä oli mukana Snac-kuppi, joka saatiin bloginäkyvyyttä vastaan Lastentarvikeliike Vauvakeidas Oy:ltä. Omasta mielestäni aika kätevä. Ihan pienille herkuille se ei toimi kovin hyvin, sillä meillä oli kupissa riisimuroja sekä isompia muroja. Riisimurot tippui aika helposti pienistä koloista, mutta vähän isommat murot pysyivät näppärästi matkassa mukana.

Lapsien on helppo ottaa itse sieltä muroja (toki sinne voi laittaa mitä ikinä haluaa) ja meillä tämä kuppi on ollut ihan vaan kotonakin käytössä välillä. Reissussa kyllä aika loistava, eikä ollenkaan kallis!
Meillä oli kaikinpuolin mukava reissu ja ehdottomasti pitää joskus toiste lähteä taas risteilemään tyttöjen kanssa. Itselläni ei tällä hetkellä ole passia, joten Tallinna on pois suljettu vaihtoehto toistaiseksi.

1. Kivalta kuulostaa teidän risteily! Meilläkin on syyslomalla edessä TUkholman risteily ja vähän jännittää, miten 2,5vee malttaa nukkua :D

1. Varmasti menee hyvin, itehä jännitin kans etukäteen :D Mukavaa reissua sit teille!

Voiko toiselle antaa kierrätyslahjan vai ei?

Minkälaisia ajatuksia herättää jos puhutaan, että on saanut kierrätetyn lahjan tai antanut jotain itselle tarpeetonta jollekin toiselle lahj...